Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
17.10.2008, Marek Šalanda, článek
Víte, na co všechno máte nárok při reklamaci zakoupeného IT zboží? Co může po vás obchodník chtít a co nikoli? A kam se obrátit, pokud by nechtěl dodržet zákon? Ve spolupráci se Sdružením obrany spotřebitelů vám přinášíme odpovědi na otázky spojené právě s reklamacemi.
Pavel Boček (403) | 29.10.200810:17
Nikde tam nepadla zmínka o úhradě nákladů vzniklých spotřebiteli při oprávněné reklamaci, např. pošta. Jak to s tím je, má zákaszník na úhradu právo ?
...
ad žárovky, třeba do OBI si někteří zoufalci pravidelně chodili měnit žárovky, že nevydržely dva roky :­)­))
Odpovědět0  0
masal (6) | 29.10.200815:31
Hezké odpoledne,
je tam, ale možná jste ji přehlédl ­- pokud byla rekllamace zákazníkovi uznána, musí mu prodejce uhradit náklady vzniklé při uplatnění reklamace. Tedy bych požádal o zaslání peněz ­- poslal bych číslo účtu, třeba e­-mailem.
Odpovědět0  0
sloliv | 26.10.200821:38
Pokazila sa mi graficka karta, najradsej by som bol, keby mi vratili peniaze.Mam na to pravo, alebo sa musim uspokojit s nejakym ekvivalentom, kedze moja graficka karta sa uz nevyraba?Pripadne mam pravo na novu graficku kartu, ktorej hodnota by sa blizila tej­(v case nakupu­), ktora sa mi pokazila?
Odpovědět0  0
masal (6) | 29.10.200815:36
Hezký den,
nejdříve bych ji reklamoval. Oni ji buď zvládnou opravit, vyměnit ­(nemusí se prodávat, ale v servisech být může­), nebo Vás budou kontaktovat s jiným řešením. V případě jiného řešení je na Vás, co si domluvíte ­- buď peníze, nebo jinou kartu ­- jakou, to je už věcí domluvy. Raději bych šel i do jiné o něco levnější než byla ta, kterou jste koupil. I taková už dnes bude výkonnější než ta Vaše původní. Tím si vyjdete navzájem vstříc a budete spokojeni všichni a asi se lépe domluvíte.
Odpovědět0  0
popo62 | 23.10.20088:03
Přesně tak, předem musíš upozornit,že chceš vrátit peníze.Prodejce neví, jestli chceš opravovat nebo vracet peníze.
Odpovědět0  0
popo62 | 22.10.200820:37
Pokud se třikrát opakuje stéjná závada, musíš při reklamaci upozornit předem,že chceš vrátit peníze,né provést opravu,nebo výměnu,za nový výrobek.Pokud je závada jakákoliv na daném výrobku po čtvrté, musíš opět upozornit předem,že chceš vrátit peníze, né provádět opravu.V zákoně se píše,že záleží na zakazníkovi,jestli požaduje opravu nebo vrácení peněz. § 622 Občanský zákoník ­(2­) Jde­-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde­-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
Odpovědět0  0
nikl1111 | 22.10.200821:01
Cili uz poslu postou na reklamaci grafiku i dopisem, ve kterym chci odstoupit od smlouvy a vratit penize.
Odpovědět0  0
Marek Šalanda | 24.10.20089:35
Ano, napsal bych, že vzhledem k tomu, že se jedná již o třetí stejnou závadu, rád bych od smlouvy odstoupil a nechal si buď poslat jiný výrobek, nebo peníze.
Odpovědět0  0
masal (6) | 29.10.200815:28
I Sd. obr. spotřebitelů doporučuje ­"Je třeba jasně v průvodním dopisu říci, že požadujete odstoupení od smlouvy v případě uznání třetí reklamace. Pokud by Vám ji opravili, pak už nemáte právo požadovat peníze zpět ­(odstoupení od smlouvy­). To byste měl až teprve při další vadě."
Odpovědět0  0
Zed3 (2) | 20.10.20089:01
Viz. nikl111, na tohle by me take zajimala odpoved.
Dale mam take dotaz.
Objednavam si zbozi z domu pres eshop IT obchodu. Obchod sidli kousek od me prace, takze si veci vyzvedavam osobne na prodejne. Zajimalo by me tedy, jestli se tedy na toto taky vztahuje lhuta na vraceni do 14 dnu bez udani duvodu. Kdyz jsem si produkt objednal pres internet, nebo zda­-li to neplati, kdyz jsem si ho sice objednal, ale posleze vyzvedl osobne. Dekuji
Odpovědět0  0
haens (1) | 21.10.20089:26
tam záleží hlavně na tom, jakým způsobem to má řešené ten eshop. ale pokud to mají dělané jako normální objednávku, u které pouze zaškrtneš osobní vyzvednutí a následně ti pošlou emailem potvrzení o objednávce, tak tu 14 denní lhůta máš.
Odpovědět0  0
Marek Šalanda | 24.10.20089:33
Ano, to je častý případ, nicméně i zde pořád platí, že máte k dispozici 14 dní na odstoupení od smlouvy. Osobní odběr na to nemá vliv.

Jiná situace by byla, pokud má internetový prodejce na místě osobního odběru vystavené zboží a vy byste si z toho zboží něco vybral přímo na tom místě osobního odběru ­- tedy na prodejně. Pak je to klasický nákup.
Odpovědět0  0
masal (6) | 29.10.200815:32
Podle Sružení obrany spotřebitele: ­"Zákon jasně hovoří, že se jedná o zboží, kde jsou smlouvy uzavírané pomocí prostředků komunikace na dálku. O vydávání zboží nehovoří, takže odběr nemá absolutně vliv na práva spotřebitele, který takovou smlouvu uzavřel pomocí prostředků komunikace na dálku."
Odpovědět0  0
nikl111 | 19.10.200814:32
Reklamuji výrobek ­(grafickou kartu­) už potřetí, Graf.k. posílám na reklamaci přes poštu. Při prvních dvou reklamacích byla uznaná vada ­- chyby ­(artefakty­) v obraze, teď jí posílám už na třetí reklamaci kvůli stejné vadě. Mám do průvodního dopisu s popisem vady napsat, že v případě uznání této třetí reklamace požaduji automaticky odstoupení od smlouvy a vrácení peněz, nebo počkat až ji vyřídí a pošlou zpět mně, a až potom chtít vrácení peněz? Nechci aby v prvním případě se prodejce vykrucoval a kvůli tomu mi neuznal reklamaci, nebo v tom druhém abych neplatil moc peněz za poštovné. Nebo mám poslat e­-mail, aby mi zavolali po vyřízení reklamace ­(zboží zatím neodesílali­) a tehdy jsem jim řekl o svém nároku na vrácení peněz?
Odpovědět0  0
Johannus | 18.10.20080:51
Původně jsem čekal spoustu chyb a nepřesností, ale nakonec jich zas tak moc nebylo... ;­-­)

1­) ­"Nakupujete­-li domů, kupujete zboží bez udání IČ, tudíž jste pod ochranou občanského zákoníku.­" ­- Nesmysl. Podle nového znění obchodního zákoníku podnikatel musí IČ uvádět vždy, ať nakupuje v režimu spotřebitelských smluv nebo v rámci svého podnikání. Občanskoprávní resp. obchodněprávní charakter daného vztahu se řídí ustanoveními obchodního zákoníku.

2­)­"Tím nejdůležitějším je doklad o zaplacení, který musí obsahovat popis zakoupeného zboží a případně jeho dalších částí, cenu, datum a údaje o prodejci, který vám zboží prodal.­" ­- Další nepřesnost. Paragon není nic jiného než doklad o koupi. I bez paragonu prodejce musí zboží vyreklamovat. Jen je trošku složitější prokázat, že jste jej koupili u něj a je stále v záruce...

Tak hodně zdaru při reklamacích...
Odpovědět0  0
Marek Šalanda | 18.10.20089:48
Jsem rád, že nepřesnost nebyla tím pádem žádná. :o­)

1­) Toto tvrzení se netýká podnikatelů, ale obyčejných lidí. Prostě pokud nakupuji jako spotřebitel, jsem pod ochranou občanského zákoníku.

2­) V článku je přece vysvětleno, že pokud paragon ztratíte, musíte prokázat nákup jiným způsobem ­- a ty způsoby jsou uvedeny. Doklad o zaplacení ­/ paragon ­/ účtenka je ale prostě pořád tím nejdůležitějším ­- pokud ji ­/ ho máte, je vaše právo na reklamaci jednoznačné a nemusíte se trápit dalšími způsoby dokazování. Proč taky? Vzít si doklad o zaplacení je to nejmenší, vše ostatní je už složitější. ;o)
Odpovědět0  0
Miroslav Jindra (220) | 17.10.200817:07
V praxi to ovsem obcas nejde jinak, nez ze clovek uplatni zdravy buranismus ­(rikam tomu ­-HoNY­-ho metoda­), prijde nastvanej do prodejny, nic ho nezajima, mele si svoje, vsechny serve, vyridi reklamaci a vsichni v obchode jsou radi, ze uz je pryc :­-D. ­(pro pripady krajni nouze)
Odpovědět0  0
Igoreso | 17.10.200817:29
za tys delal nekdy v oboru :­) nejhorsi moje reklamace byla s Inzenirem :­) koupil si skener za 900kc a reklamoval to kuli tomu ze 15kg tezkou knizku to nechtelo naskenovat :­) ten skener se skoro rozpadl pod tou vahou,ale on to nebyl schopnej pochopit.. pote co obvolal celou firmu ­(a to ho muselo stat nejmin nekolik stovek­) dostal prechy zpatky :(
Odpovědět0  0
Banshee (45) | 17.10.200823:47
Jojo, s pany inzenyry ­- sockami je obcas sranda. Koupi ten nejlevnejsi smejd a pak se divi ze to neumi zazraky
Odpovědět0  0
Caderom (35) | 17.10.200812:53
Před rokem jsem měl v PC 2x2ks paměťových modulů A­-Data. Jednoho dne začal jeden z modulů vykazovat chyby, a tak byl KIT reklamován. Z reklamace jsem dostal nové moduly stejného označení a stejných technických parametrů, ale již jiné revize ­(jiný heatspreader­). Bohužel původní revize modulů a současná revize modulů jsou vzájemně nekompatibilní ­(PC hlásí chyby při jakémkoli nastavení­), samostatně ale fungují 100%. Vypadá to, že nová revize má jiné čipy. Chtěl bych se zeptat, jestli je tu nějaké právo na vrácení peněz v případě změny vlastností výrobku či jak se bránit ...
Odpovědět0  0
Igoreso | 17.10.200813:03
myslim si ze pokud je znaceni stejne,tak nemate pravo,ale mohu se plest :)
Odpovědět0  0
Joshua_L | 17.10.200813:29
Ano, toto je častý případ ­"takyreklamace­". Nicméně nemusí být vina vždy jen na obchodníkovi. Při reklamaci vadného dílu máte právo na opravu ­(tj. uvedení do původního stavu­), nebo ­- v případě neopravitelnosti na výměnu, nebo odstoupení od smlouvy. V případě paměťových modulů je samozřejmé, že je nikdo opravovat nebude.
Správný postup je tedy nabídnout vrátit peníze, nebo jiné moduly ­(se stejnými parametry­). Je na vás jak se rozhodnete.
Často se ale najdou chytrolíni, kteří napíšou ­"oprava výměnou­", zašlou vám zpět jiné zboží a často se dokonce ani neobtěžují vystavit znovu plnou záruku na nový kus. Od takových chytráků ruce pryč a požadovat zpět svoje peníze.
Odpovědět0  0
Banshee (45) | 17.10.200823:45
No predpokladam, ze kdyz ma ty RAMky doma a vyzkousel je, tak taky podepsal reklamacni list, cimz s touhle vymenou souhlasil. Zpetne podle me nema moznost s tim nic delat.
Odpovědět0  0
masal (6) | 29.10.200815:26
Hezké odpoledne,
Sdružení obrany spotřebitelů doporučuje ­"znovu reklamovat, protože není jasné, kde je vada.­"

Marek Šalanda
Odpovědět0  0
Hugooo | 17.10.200810:21
Tohle mi napsali, když jsem vracel zpět TV ve stanovené lhůtě.

....pokud ale trváte na vrácení zboží a odstopení od kupní smlouvy, bude vám vrácena částka ponížená o uvedení zboží do původního stavu. Navrácena by Vám tedy byla částka 12.990,­- Kč.

Tedy o 1000,­-Kč méně.

.....Tedy, ze zbozi musi byt v puvodnim obalu, nesmi jevit znamky pouzivani a musi byt neposkozene a kompletni.
Je evidentni, ze LCD Panasonic byl pouzit, a proto nemuzeme souhlasit s vracenim plne kupni castky, protoze musime vynalozit naklady na uvedeni vyrobku do puvodniho stavu nebo seznamit noveho zakaznika s minulosti LCD a poskytnout mu adekvatni slevu.

- prý tam byly naladěné kanály a to už je špatně. co s tím?
Má prodejce právo snížit mi vrácenou částku?
Odpovědět0  0
Igoreso | 17.10.200812:26
Naše vyjádření k němu č. 30223­/JČ:
14 denní lhůta k vrácení zboží bez udání důvodů slouží k tomu, aby si
kupující věc prohlédl, vyzkoušel a rozhodl se, zda si ji ponechá. Proto je
samozřejmé, že zboží muselo být rozbaleno a může na něm být vidět, že bylo
zkoušeno, ale nikoliv používáno, což je samozřejmě rozdíl. Žádný zákon
neukládá vracet zboží v originálním obalu, v případě, že bylo například
zataveno v plastu to ani nelze. Výrobek musíte ovšem odeslat v obalu,
který ho dostatečně chrání před poškozením, tedy nikoliv originál.

Naše vyjádření k němu č. 27062­/JŽ:
Pokud jste si ji objednala přes internet jako spotřebitelka ­(nikoli jako podnikatel­) tak můžete zboží vrátit do 14 dnů bez udání důvodu. Co se týče nepoškozeného obalu ­- to vám ve vrácení nebrání, prodejce může po vás chtít pouze náhradu škody za poškozený obal. Vraťte skartovačku s dopisem že odstupujete od smlouvy podle § 53 odst. 7 a vratte výrobek. Peníze zpátky jsou povinni vám vrátit do 30 dnů od odstoupení. Mohou si započítat pouze náklady spojené s vrácením zboží + náhradu škody např. za ten originální obal.

Vysvetleni: pokud je na TV vydet pouzivani,nemate pravo na vraceni penez a muzete bejt rad ze vam to prodejce nabizi i se snizenou cenou.
Odpovědět0  0
Joshua_L | 17.10.200813:10
ad Hugooo:
IMHO na toto právo NEMAJÍ, vyjma případů, kdy by na zboží byly viditelné známky opotřebení nebo poškození. Naladěné kanály, nebo vybalený ovladač znamená pouze fakt, že jste TV uvedli do provozu k čemuž 14­-denní lhůta přesně slouží. Trvejte na navrácení plné kupní ceny, pokud se budou bránit tak si jejich vyjádření nechte dát písemně a obraťte se na ČOI.

PS: Igoreso je človíček z opačné strany barikády a na jeho často agresivních, nebo matoucích reakcích je to znát. Doporučuji to brát z nadhledem :­-)
Odpovědět0  0
Igoreso | 17.10.200813:19
Bohuzel se pletes,nejsem z druhe strany barikady uz delsi dobu. :­) a jelikoz jsem v tomto oboru pracoval vim o cem mluvim.

reagoval jsem na prispevek kde jasne uvadi ze televize jevi znamky pouzivani a v tom pripade nema narok na vraceni penez.
Samozrejmne pokud to tak neni,ma plne pravo na vraceni penez a podle SOS ma i nema prodejce pravo na zaplaceni poskozeni­(nebo stratu­)obalu. proti jsem rikal ze jsou to pomatenci.Jednou reknou ze ano a podruhe ze ne..
Odpovědět0  0
Igoreso | 17.10.200813:21
Jo a jake matouci odpovedi? kdyby si sprocetl cekou diskuzi,pochopil bys ze ty zmatene odpovedi jsou z poradny SOS,ktere jsem sem jen ulozil.. :­)
Odpovědět0  0
Joshua_L | 17.10.200813:37
Moje narážka na tvoje odpovědi se nevztahuje jen na tuto diskusi a jen na tento server ;­-­)
Odpovědi z poradny SOS mi přišly obě logické a správné. Myslím že selským rozumem je jasné jak to bylo myšleno. Do slůvka ­"známky používání­" se dá schovat ledacos, proto jsem to upřesnil ve svém příspěvku.
Odpovědět0  0
Igoreso | 17.10.200817:26
jj,pohoda :)
Odpovědět0  0
masal (6) | 29.10.200815:25
Hezký den,

podle vyjádření Sdružení obrany spotřebitelů: ­"Prodejce nemá právo snížit původní, tedy kupní cenu zboží, byť bylo používáno. Podle komentáře k § 622 občanského zákoníku je prodávající povinen vrátit kupujícímu kupní cenu.­"

Pokud tak učinil, obrátil bych se na ČOI a řešil to dál.

Marek Šalanda
Odpovědět0  0
Loup (3) | 17.10.20089:47
Ano, je pravda, ze po treti reklamaci ma klient pravo na odstoupeni od smlouvy, ale je dobre si uvedomit, ze to musi byt po treti uznane ­(opravnene­) reklamaci na stejnou zavadu. Taky bych umel chodit kazdy tyden reklamovat temer dva roky stary PC a dozadovat se vraceni penez, a pak si koupit novy a za dva roky ­"Dobry den, tak jsem tady zas.­" ­(a toto je naprosto bezna praxe mnohych spotrebitelu­). Popis zavady typu ­"nejde spustit­" apod. je u slozitych zarizeni typu notebook nebo PC v podstate k nicemu, uz prave diky slozitosti vyrobku je prinejmensim vhodne to upresnit. A je to i v zajmu spotrebitele, aby upozornil na to, kdy poprve, jak casto, v jake forme atd. se zavada projevuje, pomuze to spravne diagnostice a reseni problemu. Je toho proste spoustu, ale to se clovek nauci az ve chvili, kdy musi toto resit jako reklamacni technik. Jinak clanek celkem dobry, pro spotrebitele, z pozice reklamatora bych dokazal o nekterych vecech diskutovat :)
Odpovědět0  0
Marek Šalanda | 17.10.20089:52
Hezké dopoledne,

ano, samozřejmě, že mluvíme o uznaných reklamacích. Jinak by to ztrácelo smysl.

Co se týká popisu závady ­- zákazník udělá nejlépe, pokud závadu nazve tak, jak se projevuje jemu, tím se chrání, jak je uvedeno v článku. ­(Jako prodejce či jako technik bych to taky viděl jinak, ale článek obsahuje rady pro spotřebitele.)
Odpovědět0  0
Igoreso | 17.10.20088:55
Rika vam neco status Obal vhodny k Preprave?
Sice prodejce nemuze vyzadovat original obal,ale u zbozi jdouci do servisu muze prodejce pozadovat obal vhodny k preprave tohoto zbozi­(treba monitoru­). Je to i logicke,kdyz prebira zodpovednost za poskozeni..
Odpovědět0  0
Marek Šalanda | 17.10.20089:47
Hezký den,

chápu, že prodejce by byl rád, kdyby tomu tak bylo, ale zákon nic takového neříká. Podle vyjádření Ivany Pickové ze Sdružení obrany spotřebitelů:

"Prodávající po spotřebiteli nemůže požadovat obal pro další přepravu. Povinností zákazníka je dopravit zboží do prodejny na reklamaci tak, aby se nepoškodilo. Ostatní zajištění dopravy není skutečně jeho problém, ale problém prodejce."
Odpovědět0  0
Igoreso | 17.10.200812:21
Bohuzel SOS je banda pomatencu kteri si nevydi do huby a pokazde rikaji co se jim hodi..
jejich vlastni vyjadreni:

Naše vyjádření k němu č. 29548­/JČ:
Prodejci to sice tvrdí, ale pravda to není. Žádný zákon Vám neukládá schovávat doma po dobu dvou let krabice od televizorů,praček,ledniček atd. Vy musíte výrobek dodat k reklamaci v obalu, který ho dostatečně chrání před poškozením, tedy nikoliv originál.

Naše vyjádření k němu č. 30171­/JČ:
Prodejci to sice tvrdí, ale pravda to není. Žádný zákon Vám neukládá schovávat doma po dobu dvou let krabice od televizorů,praček,ledniček atd. Vy musíte výrobek dodat k reklamaci v obalu, který ho dostatečně chrání před poškozením, tedy nikoliv originál.

staci?
:­)
Odpovědět0  0
Marek Šalanda | 17.10.200813:40
Netuším, odkud jsou tyto výroky a kdo je jejich autor, takže nestačí. ;­) Nicméně dodání v ochranném obalu nemá oporu v zákoně ­- osobně mohu říci, že to nikdo u žádné mé reklamace nechtěl ­- a to jsem těch reklamací řešil spoustu.
Odpovědět0  0
Igoreso | 17.10.200817:34
u vetsiny reklamaci je to samozrejmne nesmysl,ale u krechkejch veci jako monitory­(vetsi­) multifunkce,velke tiskarny,televize atd. se to u nas striktne pozadovalo.. hlavne kuli tomu ze takove krabice nejsou absolutne k sehnani a prapravka odmitala prevzit blbe zabalene baliky­(taky zane ruci­).
ja osobne si u dulezitejch a krechkrjch veci obaly rozlozim a dam za skrin­(krome monitoru,ten jsem musel obetovat pro lidi co chodily nez obalu k monitorum­),kde mi neprakazi a nema problemy s reklamaci.a hlavne mi to po mejch zkusenostech prijde jako slusnost! vsude se probira chudak spotrebitel,ale ten kdo skutecne delal v IT prodeji vi ze dnes plati spise chudak prodejce­(pri reklamacich­).
Odpovědět0  0
Marek Šalanda | 18.10.20089:41
Tedy ­- ještě jednou ­- požadavek na krabici nemá oporu v zákoně a prodejce to nemůže vyžadovat. Zákazník jen musí doručit zboží k němu a pak už přebýrá odpovědnost prodejce. Pokud odmítne vzít na reklamaci monitor bez krabice, doporučuji zákazníkovi odejít z prodejny přímo na ČOI. ­(Samozřejmě chápu, že zde je na tom špatně prodejce, ale takový je zákon. Nemůžete po zákazníkovi chtít, aby 2 roky skladoval objemné krabice. Mj. od toho také existuje právě tento zákon.­) Není proč nad tím pochybovat, ale chápu, že pokud bych se zastával prodejců, budu se možná bránit jako Vy.
Odpovědět0  0
liborc (398) | 6.11.200814:53
Ještě je možné zastavit na ulici policistu a vyžádat si od něho svědectví, že vám prodejce odmítá to, či ono. Policista, pokud není na cestě k případu, vám toto svědectví nesmí odepřít.
Odpovědět0  0
Marek Šalanda | 17.10.200813:43
Tak teď jsem to pochopil ­- ano, ale toto vyjádření, pokud je od SOS, platí pro zaslání výrobku při vracení e­-shopu ­- tam je jasné, že musí přežít doručení poštou, takže je jasné, že ho do něčeho musíte zabalit.
Odpovědět0  0
Igoreso | 17.10.200817:25
Vy musíte výrobek dodat k reklamaci v obalu :­) staci si to precist,neni to vraceni do 14dnu,ale reklamace.
je to ze stranek http:­/­/www.spotrebitele.info a to presne z jejich poradny. cisla dotazu mate u zprav.
Odpovědět0  0
Ritchie83 (34) | 28.10.20087:57
Pročpak byly asi vynalezeny URI? Co takhle dodat odkaz přímo na konkrétní příspěvky v poradně?

Rada SOS se zjevně vztahuje k tomu, aby se zboží nepoškodilo při dopravě k reklamaci, tedy k obchodníkovi. Důvod tohoto doporučení je zřejmý: Mechanické poškození během přepravy bude jistě důvodem k zamítnutí reklamace. Spotřebitel má však plné právo dát zboží k reklamaci bez náhradního obalu – a svůj náhradní obal si odvést domů.
Odpovědět0  0
h0nza7 (14) | 17.10.20080:33
Diky, moc peknej clanek.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.